سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه

اصول صحیح رنگ آمیزی دیوار

اصول صحیح رنگ آمیزی دیوار

نقاشی ساختمان مراحلی دارد که باید رعایت شود تا نتیجه ای مطلوب داشته باشد.این به این معنی نیست اگر مراحل قبلی را انجام ندهیم رنگ یا بتونه به دیوار نخواهد چسبید.بلکه به معنی این است که اگر مرحله قبلی به درستی انجام نشود نتیجه مطلوب به دست نخواهد آمد.

نقاشی ساختمان پایتخت

 به طور مثال اگر سطح دیوار گچی روغن کاری نشود،نمی توان روی دیوار بتونه کاری انجام داد و اگر بدون روغن کاری بتونه کاری و یا رنگ آمیزی انجام شود بعد از گذشت مدتی رنگ از دیوار کنده و پوسته پوسته خواهد شد.روغن کاری از بین برنده گرد و غبار و ایجاد حالت چسبندگی بین گچ و دیوار و رنگ می باشد و همچنین باعث جذب بیشتر رنگ توسط گچ دیوار شده و در نتیجه پوشش رنگ کمتر خواهد شد .

مراحل رنگ آمیزی دیوار از روی گچ

زدودن گرد و غبار و باز کردن ترک ها
روغن کاری دیوار
بتونه دست اول
بتونه دست دوم
سمباده کاری جزئی کنج دیوار
آستر دست اول
لکه گیری
سمباده کاری دقیق
آستر دست دوم
رنگ رویه

مراحل رنگ آمیزی دیواری که قبلا رنگ شده است

باز کردن ترک ها
لکه گیری و ترمیم ترک ها
سمباده کاری
آستر دست اول
لکه گیری دقیق
سمباده کاری
آستر دست دوم
رنگ رویه

چگونه دیوارها را با اسپری‌ رنگ بزنیم؟

اگر می خواهید دیوارهای منزل خود را رنگ آمیزی کنید اسپری های رنگ می توانند در سرعت بخشیدن به انجام کار مؤثر باشند.برخی از این اسپری ها با جریان برق تغذیه می شوند.مخرن زیری اسپری را پر کنید‏‏‎.و پس از آن تنها کاری که شما باید انجام دهید فشردن ماشه اسپری برای رنگ زدن است.
بهترین اسپری های رنگ برای رنگ آمیزی اتاق ها رنگ هایی هستند که بدون هوا باشند.ابن نوع اسپری ها کمتر هوا خارج می کنند و کاربردی تر هستند.
برای آغاز رنگ آمیزی با اسپری ابتدا باید از سقف ها شروع کنید.اگر رنگ سقف با رنگ دیوارها متفاوت باشد،باید قسمت های فوقانی دیوارها را با کاغذهای ضد آب پلاستیکی و یا کاغذهای محکم قهوه ای بپوشانید همچنین باید کف زمین را نیز با لباس ها بی استفاده یا هر چیز غیر قابل استفاده دیگری بپوشانید .
مزیت دیگری که رنگ های اسپری نسبت به رنگ های رولی و یا قلمویی دارند این است اگر از رنگ درست استفاده شود به اطراف پاشیده نمی شود ولی با این حال بهتر است که یک لباس آستین بلند و یک شلوار بلند که دیگر از آن استفاده نمی کنید بپوشید تا در برابر پاشیدن احتمالی رنگ محافظت شوید.همچنین می توانید از یک جفت دست کش پلاستیکی برای محافظت از دستانتان و یک عدد عینک راحت برای محافظت از چشمانتان استفاده کنید .
پنجره ها و درها را باز بگذارید تا تهویه مناسب به راحتی صورت گیرد سپس دستگاه را از رنگ پر کنید و اسپری را به برق وصل کنید و ابتدا از سقف شروع کنید و آن را رنگ کنید.ابتدا از گوشه های اتاق شروع کنید و همین طور ادامه بدهید چپ و راست‏‎،بالا و پایین .
در انتهای کار سقف کل قسمت های رنگ شده را چک کنید تا مطمئن شوید جایی بدون رنگ باقی نمانده باشد.زمانی که رنگ کاری تمام شد مخزن رنگ را از رنگ های باقی مانده خالی کنید و مخزن را تمیز کنید و طبق دستورالعمل شرکت سازنده آن عمل کنید.
با دقت کاغدهایی را که به دیوارها چسبانده بودید جدا کنید،قبل از رنگ کردن دیوارها،از این کاغذها می‌توانید برای پوشاندن قسمت هایی از اتاق که نمی‌خواهید رنگ شود استفاده کنید.علاوه بر سقف ها لازم است که قاب درها و پنجره ها‏،پریزهای برق‎،قرنیزها و لوله های بخاری را بپوشانید تا از رنگ شدن آن ها جلوگیری کنید.
برای رنگ کردن دیوارها شما به یک رول نقاشی پهن و دسته بلند نیاز پیدا می کنید،دوباره مخرن اسپری را پر کنید و رنگ را در محل نگه دارید.کار را باید از گوشه اتاق ها شروع کنید باید طوری آن را نگه دارید که لبه آن در شکاف بین سقف و دیوار قرار بگیرد.
اسپری رنگ را به آهستگی روی دیوارها حرکت دهید تا کل دیوار رنگ شود و به همین ترتیب ادامه دهید تا همه دیوارها رنگ شوند،بعد از پایان کار مثل قبل عمل کنید،مخزن را از رنگ خالی کرده و خوب تمیز کنید چون در غیر این صورت رنگ در داخل مخزن خشک و سخت می شود.
کار رنگ آمیزی شما در این جا به پایان می‌رسد.

گروه نقاشی پایتخت در زمینه مشاوره و اجرای خدمات رنگ آمیزی خانه و نقاشی ساختمان با انواع رنگ های(روغنی،پلاستیک،رنگ بلکا،رنگ مولتی کالر و ...) مشغول فعالیت می باشد.اگر خواهان دریافت خدمات نقاشی ساختمان در کرج و همچنین نقاشی ساختمان در تهران هستید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

56 76 033 - 0912   93 95 364 - 0912  51 18 222 - 0939