سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه

رنگ بلکا و نقاشی بلکا در مرور زمان

    نظر

رنگ بلکا و نقاشی بلکا در مرور زمان

پس از گذشت حدود 70 سال از تولید رنگ هنوز عیوب فراوانی در رنگ های شیمیایی وجود دارد.به همین دلیل دانش ایرانی بدین فکر افتاد که برای رنگ آمیزی اماکن و ساختمان ها ترکیبی از تفکرات قدیمی که مبنی بر استفاده از مواد طبیعی است و همچنین خلاقیت مدرنیسم را به عنوان پوشش های سلولزی به بازار ارائه دهد.با پیدایش بلکا به عنوان پوششی سلولزی نتیجه گیری می شود که بلکا صنعتی است که با مرور زمان جایگزین رنگ های ساختمانی خواهد شد و در عین حال زیبایی و سلامت بهداشتی و صرفه جویی منابع نفتی را به ارمغان می آورد.

نقاشی ساختمان با رنگ بلکا نقاشی پایتخت

آیا بلکا اقتصادی است یا خیر؟

در حال حاضر مصالح ساختمانی سنتی،توانایی برآورده کردن نیازهای امروزی بشر را ندارد.نیازهای عمومی صنعت ساختمان در سالهای اخیر،به دلیل حجم گسترده اطلاع رسانی و دستیابی به ابزارهای ارتباط جمعی مانند اینترنت افزایش یافته و آگاهی از وجود محصولات جدید و کم هزینه،علاقه مصرف کنندگان را به استفاده از اینگونه مصالح و تولیدات جدید و شیـک افـزایـش داده اسـت.در ایـن میـان فعالان در صنعت ساختمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند،با در نظر گرفتن صرفه اقتصادی و موارد فنی خاص،استفاده از این محصولات گسترش یافته است.
عوامل مهمی از جمله بهینه سازی مصرف انرژی،سبک سازی ساختمان ها،عوامل جوی و زلزله،سرعت اجرای بسیار بالا برای بهره برداری هر چه سریع تر از منافع سرمایه گذاری در این صنعت،از جمله مواردی است که در سال های اخیر توجه بسیاری به آن شده است.همچنین تولید کنندگان مصالح ساختمانی از دقت بالایی در تولید اینگونه محصولات ساختمانی برخوردار بوده و با استفاده از دانش علمی،اقتصادی،مدیریتی،اجتماعی،فرهنگی،زیبائی شناسی در این راه گام برداشته و پیش می روند.

مواد تشکیل دهنده رنگ بلکا

مخلوطی از پنبه سلولزی در رشته های الیاف و رزین سلولزی با انواع متنوعی از افزودنی های تزئینی و پایه آب است.ساختار بلکا به صورت نرم،دانه دار و رشته دار می باشد.مردم ژاپن به علت سرمای زیادی که بر آن جا حاکم است،برای اولین بار سبوس برنج را بعد از کوبیدن با چسب ترکیب نموده و به صورت لایه‌ای روی درها می‌مالیدند و از آن به عنوان عایقی در برابر سرما استفاده می‌کردند.بعدها این پوشش تکامل پیدا کرد و در اروپا استفاده شد و به جای سبوس و ساقه برنج از مواد دیگری استفاده شد.یعنی ماده اولیه سلولز بود و افزودنی‌ های فراوانی به آن اضافه شد که تنوع این محصول را افزایش داد و کم‌کم به صورت یک پوشش شناخته شده جایگاه خود را پیدا کرد و در تمام دنیا مورد استفاده قرار گرفت.

ساختار پوشش های سلولزی بلکا

بلکا پوششی است متشکل از الیاف پنبه ای،رزین های سلولزی،آراینده های معدنی،پیگمنت های مقاوم،روان کننده ها و سایر افزودنی هایی که به صورت خمیر و با استفاده از ماله های فلکسی گلاس بر روی سطح کار اجرا می شود.این نوع پوشش دارای خواص بسیاری بوده و در واقع می توان از آن به عنوان بهترین و زیباترین جایگزین برای رنگ و کاغذ دیواری یاد کرد.

با بلکا جلوه منزل خود را زیباتر کنیم

بلکا سریع اجرا می شود و زمان زیادی را برای نقاشی ساختمان از دست نمی دهید.بلکا قابل ترمیم است و شما می توانید خودتان این کار را به راحتی انجام دهید.بلکا ترک نمی خورد و دیوارهای شما زیبایی خود را از دست نمی دهند.بلکا قابل شستشو می باشد و میی توانید دیوار را با شامپو فرش و بخار شوی تمیز کنید.بلکا نیاز به زیرسازی ندارد و در هر محیطی می توانید آن را اجرا کنید.قابلیت اجرا بر روی کچ خاک،سیمان،کاشی،سرامیک،چوب و انواع رنگ را دارد و هزینه اجرای آن بسیار ارزان تر از رنگ است.بلکا عایق برودتی و حرارتی است و باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

نحوه اجرای رنگ بلکا بر روی سطوح مختلف

از آن جا که خمیر بلکا توسط آب ایجاد می شود،می تواند مواد قابل حل در آب موجود در زیر سازی را در خود حل کند،اگر این مواد در طول مدت خشک شدن به درون بلکا نفوذ کرده باشند به ایجاد طبله و تغییر رنگ در پوشش بلکا منجر می شود .
سطح آهن سیاه: از آن جا که آهن سیاه به سرعت زنگ می زند توصیه می شود قبل از اجرای بلکا سطح آن با رنگ روغنی کاور شود .
آهن گالوانیزه،شیشه،آلومینیوم: در صورتی که سطح این مواد چرب نباشد مشکلی برای اجرای بلکا وجود نخواهد داشت البته جهت سهولت در اجرا می توانید خمیر بلکا را کمی سفت تر انتخاب نمایید.
گچ نرمه،گچ سفید،سیمان نرم: گچ نرمه یا گچ سفید از مناسب ترین سطوح جهت اجرای بلکا بوده و محدودیتی در اجرای این پوشش وجود نخواهد داشت .
چوب و نئوپان : قبل از اجرای بلکا بر روی چوب و نئوپان لازم است ابتدا سطح آن ها با تترونیوم رزین آغشته شود و سپس زمان لازم برای خشک شدن به آن داده شود.این موضوع در مورد نئوپان که دارای شبکه فشرده ای نیست اهمیت بالاتری خواهد داشت .
سطوح گچ و خاک: تنها مشکلی که برای این سطوح وجود دارد خالی بودن دور درب ها و پنجره ها و همچنین عدم شمشه گیری نبش و کنج ها می باشد.برای اجرای پوشش بلکا و رسیدن به بالاترین کیفیت و زیبایی لازم است این نواقص جبران شوند .
کنیتکس آبی ( پلاستیک ) – رولکس: این پوشش ها معمولا چسبندگی مطلوبی به سطح زیرین خود ندارند و همچنین حلال آن ها آب می باشد و با اجرای بلکا بر روی آن ها تمام سطح یک جا کنده خواهد شد به همین دلیل توصیه می شود قبل از اجرای بلکا حتما سطح این پوشش ها به تترونیوم رزین کاملا آغشته شود و یا در صورت امکان تمامی سطوح سست از روی دیوار کنده شوند .
کنیتکس روغنی – رنگ روغنی: اجرای بلکا بر روی این سطوح به شرطی که دارای پوسیدگی نباشند به آسانی امکان پذیر خواهد بود .
سیمان زبر: تنها مشکلی که در اجرای بلکا بر روی سطوح سیمانی زبر می وتاند پیش بیاید وجود سطح متخلخل و نا صاف آن می باشد که موجب می شود در هر متر مربع مواد اولیه بیشتری مصرف شود.

مزایای نقاشی ساختمان با پوشش بلکا:

• تنوع نامحدود رنگ
این پوشش دارای تنوع بسیار بالای رنگ بوده و می توان از آن برای رنگ های ترکیبی استفاده نمود .
• سرعت اجرای بالا
هر کارگر ماهر می تواند در حدود 15 مترمربع از این پوشش را در هر ساعت اجرا نماید .
• قابلیت اجرا روی سطوح مختلف
اعم از سنگ،گچ خاک،گچ،رنگ روغن،رنگ پلاستیک،رنگ های پایه آب،شیشه،چوب،کاشی،سرامیک،انواع فلز و …
• قابلیت طراحی در اشکال مختلف
• سبکی:
وزن این پوشش در هر متر مربع 400 تا 700 گرم می باشد که در مقایسه با وزن گچ و رنگ در هر متر مربع (17 الی 25 کیلوگرم) بسیار سبک تر بوده که این امر باعث کاهش وزن ساختمان می شود .
• ایجاد آرامش محیطی:
به علت سطح بافت دار و زیبا و سازگار با محیط زیست فضایی بسیار گرم و جذاب و همراه با آرامش به فضای داخلی ساختمان می بخشد.
• عایق رطوبت
این پوشش رطوبت محیط را جذب کرده و باعث تعدیل رطوبت می گردد و رطوبت جذب شده در شرایط معکوس جوی به محیط بازگردانده می شود.بسیار مناسب جهت فضاهایی که از کولر های آبی در آن ها استفاده می گردد.
• عایق و جاذب صوت
سطح بافت دار این پوشش عایق بسیار مناسبی جهت کاهش حجم صداهای مزاحم و مانع از انعکاس امواج صوتی به میزان قابل ملاحضه ای ( 30% الی 50 % ) می باشد و اصطلاحا محیط را آکوستیک می نماید.
• عایق حرارت (کاهش قابل توجه مصرف انرژی)،دوام بالا
به علت بافت الیاف گونه عایق بسیار مناسبی جهت حفظ گرمای محیط می باشد و در راستای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان تأثیر بسزایی دارد.
• بدون بو و عدم ایجاد حساسیت
این پوشش چه در زمان اجرا و چه بعد ازآن فاقد هرگونه بو می باشد.
• مقاوم در برابر ضربه و آتش
بر خلاف رنگ و کاغذ دیواری این پوشش به دلیل خاصیت ارتجاعی موضعی خود در برابر ضربات مقاوم است.
• آنتی استاتیک (عدم جذب گرد و غبار معلق در هوا)
گرد و غبار،دوده و ذرات معلق در هوا را به خود جذب نمی کند (فاقد الکتریسیته ساکن).
• پوشاننده ترک ها و عیوب زیرکار
این پوشش نیازی به زیرسازی ندارد و تا حد زیادی ایرادات ناشی از وجود ترک ها و نا همواری های سطح کار را مخفی می نماید.
• عدم ترک خوردگی به دلیل پیوستگی بین الیاف
به دلیل خاصیت ارتجاعی مواد سلولزی،ترک هایی که در اثر نشست ساختمان و یا زلزله های خفیف در دیوار یا سقف ایجاد می شود را مخفی نگه می دارد.
• ترمیم پذیری آسان
این پوشش بر خلاف رنگ و کاغد دیواری در کمترین زمان و قابل ترمیم به بهترین شکل می باشد.
• قابلیت شستشو طبق دستورالعمل
این پوشش را می توان به کمک کف شامپو فرش به آسانی تمیز نمود.البته در صورت تمایل می توان این پوشش را با استفاده از رزین های مخصوص ضد آب نمود.
و سایر ویژگی های بلکا که نیازی به توضیح ندارند و عنوان آن ، خود گویای ویژگی بلکا است: 
کاهش بازتاب نور
طول عمر بالا

مواد تشکیل دهنده پوشش سلولزی (بلکا،پتینه،رومالین،روپاد)

پوشش سلولزی از الیاف مصنوعی که صرفا برای این امر تولید شده است،استفاده می شود.این محصول دارای چسب پودری CMC می باشد و هنگامی که با آب مخلوط می شود چسب پودری فعال می گردد همچنین این محصول دارای الیاف های ابریشمی است که به محصول اضافه می شود که به عنوان بلکای ابریشمی شناخته می شود برخی از مواد مثل اکلیل و میکا (نوعی سنگ تزئینی) به محصول اضافه می گردد،این محصول کاملا از مواد طبیعی تشکیل شده و هیچ نوع مواد شیمیایی در آن وجود ندارد به همین علت فاقد بو و مواد فرار می باشد و تنها آب به محصول اضافه شده و اجرا می شود.

مزایای پوشش های سلولزی و ابریشمی (بلکا،روپاد،رومالین):

* بهترین جایگزین برای رنگ،کاغذ دیواری،دیوار پوش و همینطور جایگزین رنگ و گچ در ساختمان های تازه ساخت که تا مرحله گچ و خاک پیش رفته است می باشد (نیازی به گچ کاری ندارد).
* دارای صرفه اقتصادی است.
* سرعت اجرای بالایی دارد.
* قابلیت اجرا روی همه سطوح صاف مثل گچ یا گچ و خاک،سیمان و حتی چوب و شیشه را دارا می باشد.
* با کمی جابجایی کمد و وسایل منزل قابل اجرا است.
* در برابر آتش،ضربه شدید و رطوبت مقاومت می کند.
* گرد و غبار روی آن نمی شیند.و تازگی خود را سال ها حفظ می کند.
* طول عمر بسیار بالایی دارد.
* ترک ها و عیوب زیر کار را از بین می برد.
* به راحتی قابل ترمیم است.
* زیبایی چشمگیری به محیط می بخشد.
* با پرکردن حفره ها و سوراخ های ریز حشرات موزی مثل سوسک را نابود می کند .
* عایق صوتی به شمار می رود و رفلکس صدا را تا حد زیادی کاهش می دهد.
* عایق حرارتی می باشد و با حفظ دمای محیط باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.
* مانند رنگ پلاستیک یا روغنی و گچ ترک نمی خورد و پوسیده نمی شود.
* حین و بعد از اجرا بو و مواد فرار ندارد.
* قابل شستشو با دستمال نمناک و شامپو فرش.

گروه طراحی دکوراسیون نقاشی پایتخت در زمینه مشاوره و اجرای خدمات نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه با انواع رنگ های(روغنی،پلاستیک،رنگ مولتی کالر،رنگ بلکا و ...) در حال فعالیت می باشد.اگر خواهان دریافت خدمات نقاشی ساختمان در تهران و یا نقاشی ساختمان در کرج هستید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

56 76 033 - 0912   93 95 364 - 0912  51 18 222 - 0939