سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه

انواع رنگ دیوار، رنگ آمیزی خانه!

انواع رنگ دیوار، رنگ آمیزی خانه!

مواد و مصالح

انتخاب رنگ اولین قدم در طراحی داخلی است.برای انتخاب بهترین رنگ برای فضای خانه دقت زیادی می طلبد که هم با فضای داخلی خانه هماهنگی داشته باشد،و هم شما رضایت داشته باشید.نوع رنگ دیوار هم اهمیت بسیاری دارد و می تواند تاثیرات زیادی بر فضای داخلی خانه شما داشته باشد.در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

نقاشی ساختمان پایتخت

رنگ با پایه آب برای دیوار خانه

بسیاری از رنگ هایی که این روزها مصرف می شود،بر پایه آب می باشند.برای استفاده از رنگ پایه آب دقت زیادی لازم است.اگر دیوار قبلا دارای رنگ پایه روغن بوده است،پوشش جدید ممکن است بر روی آن ننشیند.در این شرایط باید دیوار را شستشو دهید و سطح دیوار را با سمباده کمی زبر کنید.و بعد آن را تمیز و خشک کنید تا پوسته جدا شده باعث بلند شدن پوشش جدید رنگ نشود.

مزایای رنگ پایه آب

انتشار کم مواد سمی
پاک شدن راحت با آب
خشک شدن سریع
پوشش الاستیک و منعطف برای مقاومت به خش خوردگی
رنگ ثابت،با گذشت زمان زرد نمی شود.

رنگ پایه روغن در طراحی فضای داخلی

رنگ پایه روغن برای عناصر چوبی براق از چمله درب و مبلمان و یا کفپوش مورد استفاده است.در بعضی موارد که به شکل سنتی رنگ پایه روغن ترجیح داده می شود،ممکن است شما رنگ پایه آب را مورد انتخاب قرار دهید.در این حالت رنگ هایی به نام (آلکید آب برد) یا (لعاب آب برد) معرفی می شوند.این رنگ ها به دلیل اینکه سطوحی صاف و با کیفیت بر جای می گذارند،بیشتر مشابه رنگ پایه روغن عمل می کنند.

مزایای رنگ پایه روغن

درخشان و براق
پوشش رنگ صاف (رد قلم بر روی دیوار باقی نمی ماند)
سطح سخت و با دوام بالا
تنوع رنگ دیوار

بعد از نقسیم بندی رنگ ها به دو نوع پایه آب و پایه روغن،رنگ ها از سوی دیگری به سه دسته تقسیم می شوند.رنگ های براق،رنگ های نیمه براق و رنگ های مات.میزان درخشندگی رنگ دیوار با توجه به تولید کننده آن می تواند متفاوت باشد ولی در بعضی از خصوصیات مشترک هستند:
دوام درخشندگی و براق بودن رنگ دیوار در انواع جدیدتر رنگ افزایش یافته و با توجه به این قضیه بسیاری از اشخاص به دنبال روش های خلاقانه ای می باشند که بتوانند رنگ ها را با هم ترکیب کرده و آن ها را هماهنگ کنند.افراد در استفاده از انواع رنگ اغلب تجربی عمل می کنند تا بتوانند تأثیر خوبی از لایه رنگ ایجاد شده بر روی دیوار دریافت کنند.نوارهای رنگی براقی که بر روی رنگ مات با تنالیته رنگی مشابه ایجاد می شود می تواند دیواری خاص و متفاوت را برای فضای داخلی منزل شما به وجود آورد.

رنگ های مات برای دیوار

رنگ های مات کمترین انعکاس نور و درخشندگی را دارند.
به دلیل مات بودن حالتی مخملی به دیوار می دهند.
نقص های روی دیوار و سقف را تا حدی پوشش می دهد.
رنگ های متنوعی دارد.
استاندارد مقبول برای درخشش دیوار را دارد.
گاهی اوقات ممکن است به سختی تمیز شود.
رنگ نیمه براق ساتنی
تا حدودی نور را انعکاس می دهد.
با دوام است.

در دکوراسیون داخلی در قسمت هایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به شستشوی راحت دارند مثل آشپزخانه و حمام.در این قسمت ها نیازی به درخشش زیاد برای دیوار نیست.

رنگ نیمه براق و براق برای دیوار

این نوع رنگ ها بیشترین میزان درخشش و براق بودن را شامل می شوند.
دارای بیشترین حد دوام و ماندگاری است و در برابر تمیز کردن های مداوم مقاومت بالایی دارند.
به طور سنتی برای ستون،قرنیز و درب ها کاربرد دارند.
می توانند به عنوان رنگ پایه در همه فضاهای داخلی خانه به کار روند ولی فراموش نکنید که می توانند نواقص و عیب ها را برجسته کنند.

بسیاری از طراحان داخلی استفاده از رنگ های براق برای دیوار را به گونه ای پیشنهاد می دهند که در قسمت هایی از رنگ مات هم در کنار رنگ براق به کار برده شود.رنگ های مات و براق به دلیل بافتی که ایجاد می کنند احساس آرامش و سکوت را ایجاد می کند و رنگ براق و درخشنده انرژی و هیجان را وارد فضای خانه می کند.استفاده از رنگ نیمه براق ساتنی در فضاهای کوچک و با نور طبیعی کم فضای دلنشینی به وجود می آورد.رنگ ساتنی به اندازه ای نور را منعکس می کند که رنگ به خوبی دیده شود.

گروه طراحی داخلی و دکوراسیون نقاشی پایتخت در زمینه مشاوره و اجرای خدمات نقاشی ساختمان و رنگ آمیزی خانه با انواع رنگ های(روغنی،پلاستیک،رنگ مولتی کالر،رنگ بلکا و ...) در حال فعالیت می باشد.اگر خواهان دریافت خدمات نقاشی ساختمان در تهران و یا نقاشی ساختمان در کرج هستید با شماره های ما تماس حاصل فرمایید.

56 76 033 - 0912   93 95 364 - 0912  51 18 222 - 0939